الحلقة السادسة
وقفنا المرة الي فاتت عند رد فعل مريم
الغريب ساعه لما شافت والد احمد ووالدته
كلنا ممكن نشوف رفين جداا
ويبقي بالنسبة لينا حاجة عادية
لكن بالنسسبة لمريم
الوضع اختلف
فمكنش رد فعلها غير انها
قالت
ماما العريس جة
ودخلتهم الصالون
وخرجت تقول لمامتها هي ونور
ان احمد واهله في برة
دخلت ريم الاوضة بتاع نور
لقيت نور بتجهز نفسهاا
مريم : نور
نور : نعم
مريم : احمد جة بره
نور : مالك في ايه
مريم : انا لا مفيش انا كويسة
نور : في ايه ؟؟
ناناه : في ايه يابنتي
مريم : ياجماعة مفيش حاجة اجهزوا انتوا بس علشان الناس الي برة
ناناه : طيب يابنتي قدمي ليهم حاجة علي ما نخرج
دا كان داخل غرفة نور
في نفس الوقت
الحج : ايه يااحمد دا
احمد : في ايه يابا
الحج : البنت الشغاله دي عارفاك منين وازاي تفتح الباب وهي بهدوم النوم
احمد : اولا دي مش الشغالة يابابا دي اخت نور ثانيا الي لابساه دا مش هدوم نور دا فستان عادي
الحجة : لا يااحمد دا عريان خالص
احمد : ياما انتي في المعادي مش بلدنا
الحجة : بلدنا هي ملها بلدنا دلوجتي مش لادة عليك
احمد : استغفر الله هوه انا قولت حاجة وبعدين احنا جايين علشان نخطب البنت مش علشان نتخانق هنا
الحج : بس ياام احمد علي منشوف
الحجة : حاضر يخويا
دخلت مريم
قدمت البيبسي
مريم : اتفضل يا اونكل
الحج : اونكل ؟؟؟؟
احمد : بتقولك اتفضل ياعمووو
الحج : يزيد فضلك يابنتي
مريم : اتفضلي يا طنط
الحجة : طنطا ؟؟؟
احمد : بتقولك يا خالتي يعني ياما
مريم : ههههههههههههههه في ايه يااحمد
احمد : مش عارف
مريم : طيب يلا اتفضل البيبسي بتاعك
احمد : ميرسي ,,, يسلموووا ايديكي يا مريم
مريم : تسلم
الحج : هي دي نور ولا مريم
احمد : لا دي مريم
الحج : والي هتخطبها نور ولا مريم
احمد : نور يابا
الحج : طيب
الحجة : واد يااحمد
احمد : نعم يااما
الحجة :هي بتكلمك كدا ليه ؟؟
احمد : بتكلمني ازاي يعني
مريم : هههههههههههههههههه لا يا طنط احمد زميل نور وانا اعرفوا من فترة
الحجة : متقولي يااخالتي الله يخليكي بلاش طنطا دي
مريم : اوك يا خالتي
الحجة : طالعه من بقك سكر
مريم : ميرسي يا طنط
الحجة : مرسي مين يابنتي وبعدين ايه حكاية طنطا معاكي
احمد : ميرسي يعني شكرا يا ماما وطنط يعني خالتوا عادي بقي ياماما افهميهم
مريم : ههههههههههههههههههههههه احمد اكسيكيوزمي :$
احمد : لا ولا يهمك يا مريم هههههههههههههه
مريم : ماما جت اهي
الحج :يا اهلا بالست الكومل
مريم : هههههههههههههههههههههههههه
ناناه : اهلين بيك يا حج منور والله
الحج : دا نورك ونور الدماعة
ناناه : اتفضلوا استريحوا
الحج والحجة : يزيد فضلك .....
بصات غريبة بين مريم ومامتها وتقريباا كدا عرفت مريم كانت تقصد ايه لما دخلت الاوضة
مريم : منور يا اونكل
الحج : هششششششش ياما تتكلمي عربي ياما تسكتي الله يخليكي
مريم : سوري يا اعموووو
الحج : ولا سوري ولا لبناني بقي اسكتي شوية خلي الناس الكبيرة تتكلم
الحجة : انا مش عارف ايه البت دي مش مبطله كلام من ساعه ما جينا
مريم : ههههههههههههههههههه طيب بعد ازنكم انا
نانااه : استني يا مريم
مريم: هبعتلك نوررر
الحج : جوليلي يا حجة
ناناه : ايوة يا حج
الحج : امال في رادل البيت ؟؟
ناناه : مسافر برة يا حج انا هنا مامتهم وابوهم
الحج : ابن الدزمة وسايبكوا لوحديكم
ناناه : بيشتغل ياحج علشان نقدر نعيش
الحج : احمد وانتا موافق انك تتجوزها بعد الي سمعتوا
احمد : مانا عارف كدا يابا من زمان وفيها ايه يعني
الحج : انا مجبلهاش علي ابني
احمد : بتقول ايه يابا
الحج : هنجوم نمشي دلوجتي
احمد : اهدي بس يابااا
ناناه : اتفضل ياحج نورت الشوية الي جتهم دول
الحج : بلا انور بلا منورش علي اخر الزمن اجوز ابني لواحدة تربية واحدة ست
ناناه : ملوش لزمة الكلام دا يا حج .
وفجأة دخلت نووووووووووووووووووووووووور
ياتري ايه رد فعل نور بعد الي سمعتوا دا ؟؟؟
ياتري احمد هيعمل ايه ؟؟؟؟؟
دا الي هنشوفوا مع بعض الحلقة الجاية ...
شوفتوا اللي حصل في الحلقة دي